DARRERES VOLUNTATS DEL REI CARNESTOLTES, 2021

 16 de febrer de 2021

Ànima del Carnestoltes XXXIII. 
Cap de Dol, al teatre Bartrina
Dimarts, 15 de febrer de 1994

DARRERES VOLUNTATS I DESITJOS DE SA MAJESTAT EL 

REI CARNESTOLTES

 

Que ha intentat regnar els dies 11, 12, 13, 14, 15 i 16 de febrer, però no ha pogut ser

Any Antoni de Bofarull i Brocà

Reus 2021

  

Testament apòcrif i no permès!



A la Molt Fidel, Dos Cops Lleial, Imperial i Atenta, Excel·lentíssima, Esforçada, i cultíssima Ciutat de Reus.  

 

IN NOMINE DEI, REX CARNIVAL EXCELSE!

 

Jo, l’Il·lustríssim Senyor, en Sebastianus-Petrus Misericordiosus Ganxus, com a Primer Notari, Real i Reial, de la Casa del Rei, amb el cor encongit, amb la cara absolutament escaldada i les orelles llagades de les punyeteres gomes de les mascaretes, dono fe de la veracitat de l’expiració de Sa Majestat el Carnestoltes, víctima d’una greu autointoxicació.

 

Reusenques i reusencs, Sa Majestat el Rei l’ha palmat!

 

En compliment de les meves obligacions fúnebres, i per l’expressa voluntat de la Reial Família de l’interfecte, faig públics els seus darrers desitjos i d’altres romanços que, verbalitzats per la seva reial boca, han estat redactats per mi, per ser compel·lits per tots el ciutadans-espectadors d’aquesta confinadíssima ciutat de Reus: 

 

“Ganxetes i ganxets, i espècimens que us dieu ser reusencs de tota la vida!, escolteu el que Jo, Sa Excelsa Majestat el Rei Carnestoltes, en companyia de l’esforçada i reclosa Cort carnavalera, i essent conscient el meu regnat ha estat del tot rar, estrany, singular i insòlit, abandono la vostra ganxeta terra, i m’endinso en la profunditat de l’avern tot buscant una mica més de diversió. Així doncs, escrit de la meva pròpia mà les darreres i definitives volicions, mentre tots vosaltres, membres del Carnaval de Reus, continuareu tristots per no haver pogut fer-me l’homenatge que em mereixo.

 

Poble de Reus! Jo marxo, però el meu hereu “el preparat”  ha heretat els millors gens dela befa, la injúria, la derisió, la mofa, l'escarn, l'escarni, el ludibri, l'insult, l'ofensa, l'afronta, la burleria, el menyspreu, la trufa, la riota i la farsa, i el seu futur regnat serà, sens menyspreu dels anteriors, una explosiva i desenfrenada festa!

 

En nom dels Set Pecats Capitals, que en el fons eren vuit, Jo! Sa Magnífica i Esplèndida Majestat, us imposo a vosaltres, els meus melancòlics súbdits que, abans de deixar pas a la Vella Quaresma, em dediqueu uns moments d’atenció, ja que aquí us deixo el meu darrer sermó!


Tot el que he guanyat, ho deixo a parts iguals,
a la gent dels set pecats, com a hereus universals. 
Les meves propietats, que les venguin correctament, 
i amb els diners obtinguts, que em facin compliment.

 

Reus, no estiguis trista, que tot plegat és circumstancial,

que després d’aquestes jornades, vindrà un carnaval com cal!

No perdeu la il·lusió, ni les ganes de fer gresca,

que passats dotze mesos, de nou tindreu la vostra festa!

No hi hagut invocació, dels pecadors de la Germandat,

penseu en positiu, tot això que us heu estalviat!

Però el que sí enyoro, i m’ha deixat ben ensopit,

és no haver-me afartat, dilluns a l’Expro-profit!

 

No heu fet les grans desfilades, actes força infernals,

i alguns que altres cossos, un any més restaran virginals!

Molts actes i els Mascarots, han estat anul·lats,

una bona mesura, per a que no guanyin, de nou, els Trempats!

 

Però heu mantingut l’essència, de recordar bons moments,

disfressant, de les places, els seus grans monuments!

Tot passant sota el Prim, molta gent ho fa a diari,

i algú s’ha confós, creient-se entrar al dispensari!

 

Veient el gran instrument, aferrat al general,

alguns han vist la PCR, però la PCR anal!

Un orgullós general que subjecta, una xeringa de grans dimensions,

per tal de recordar-nos, la conveniència de les vacunacions!

 

I felicito totes les colles, que malgrat la situació,

han guarnit escultures, amb ganes, esforç i il·lusió!

I a la gent del Cantaval, que amb veu ben afinada,

pels seus deu anys, a La Palma, han fet la seva trobada! 

 

I per aquelles persones, que la festa a casa s’han muntat,

doneu gràcies als veïns, si els mossos no us han multat!

Que si seguíeu les recomanacions, valia més fer una capella,

ja que en lloc d’una festa, s’assemblaria a una vetlla!

 

Però el millor de tot, i com a acte molt singular,

han estat les eleccions, que un jutge ha ordenat celebrar!

Gran espectacle surrealista, ple de contradiccions,

però com sempre, al poble tocant els collons!

 

Ara sí, i ara no, qui sap quan es celebraran,

fotent-vos embolics, i mentrestant, fent-se la bola més gran!

I després de tot aquest merder, el resultat de tot plegat,

ha estat tan previsibles, com aquest triple empat!

 

I no us parlaré del què ha passat, a la vostra ciutat, Reus, 

un any molt complicat i que jo el canviaria de cap a peus!

Governants de poca talla, i de coll molt estret,

sense ganes d’esforçar-se, tot perdent el Carrilet!

 

I no voldria concloure, sense fer un homenatge sincer,

a tots aquells que sempre, heu sabut què calia fer! 

Hem passat uns mesos a casa, d’un any força complicat,

i crec que cal donar les gràcies, al personal de sanitat!

 

No voldria deixar de banda, tot aquells que han estat,

passant tots aquest mesos, amb neguitosa tranquil·litat!

Policies, vigilants, transportistes i gent del mercat,

i un llarg etcètera de persones, que han estat al vostre costat!

 

Unes gràcies extensives, a tot el conjunt de la població,

que malgrat les circumstàncies, no heu perdut la il·lusió!

Aferreu-vos a la vida, i feu volar lluny la imaginació,

que el febrer del vint-i-dos, em fareu una gran coronació!

 

I no sigueu cagamandúrries, no sigueu forassenyats,

que els pocs dies de festa, cada dia seran més preuats!

I feu-me cas d’una vegada, i pregunteu-vos el per què,

que us ho mana i ordena, el Carnestoltes, quin? ... i jo què sé!

 

I fot-li, que és de Reus!

 

 

 

Ego, unice Rex Carnival

Reddis, ante diem XIV Kalendas Martiaes vicesimum primum anni ab Christi nato. 

Anno Domini MMDCCLXXIV Ab Urbe Condita

 

Que passat al nostre llatí evolucionat, ve a dir:

Jo, l’únic Rei Carnestoltes 

Reus, dimarts 16 de febrer de 2021