REIAL PRÈDICA DE SA MAJESTAT LA REINA


REIAL PRÈDICA DE
SA MAJESTAT LA REINA


PRÈDICA

Reusenques!! Quina ganga,
m’han triat un indret,
que pel seu tarannà,
m’esdevé molt discret.

Coi, quina ressaca!
tanta festa em matarà!
i encara queden quatre dies,
des del dijous, que vaig arribar!

Recordant els vostres fets,
estic contenta, i he decidit,
en veure el vostre progrés,
fotre’s quatre bolets.

Us ho he de confessar,
amb el rei carnestoltes,
m’he casat per conveniència,
per la ciutat, governar.

Amb qui m’he muntat el sarau,
no és pas amb el vostre monarca,
pobret, una mica carca,
i en el fons, un pobre babau!

Així, mentre ell donava voltes,
he aprofitat l'oportunitat,
de deixar les carns ben soltes,
i a l’alcalde m’he xuscat!

Aquest noi tan eixerit,
que de "guapo gomines"
amb els anys a esdevingut,
un gran vell, madur i pansit!

M’ha untat unes orgies,
tot molt ben organitzat,
per celebrar que aquests dies,
ho són de capitalitat.

Capital Catalana de la Cultura,
a Reus se celebra aquest any,
però a algú li ha vingut en gana,
tot plegar sigui un engany!

Les bendites entitats s’han esforçat,
amb centenars de propostes,
dels entrants fins les postres,
que se les han passat per l’arc.

Pel mateix lloc per on, demà,
fent més soroll que milers de matraques, 
es passaran el nou indret de Barraques
i de nou, les entitats a callar!

Porto dos dies visitant Reus,
Per fer goma i passejar,
i amb ferma voluntat de comprar.
I si m’ho expliquen, no t’ho creus!

Botigues que marxen, locals ben tancats,
mentre la compra a la Fira,
centenaris negocis en fan figa!
Per tot plegat, els botiguers, emprenyats!

Però no tot és tristesa, ni enyor
aquest proper diumenge, amb vista
esdevindrà gran protagonista,
ens farà dir: Sí senyor!

Timecode, va als Òscars,
amb força de guanyador
tots plegats, amb fervor
aplaudirem als nous stars.

El que sí és, d’un premi mereixedor,
sense excusa ni demora,
són els clots que, del mig a la vora,
omplen els vostres carrers.

Aviat us vindran, ho escolteu nois?
una fornada de personatges,
arrelats i de forts bagatges.
Un grapat de superherois!

Vindran a salvar-vos
de l’espai, la invasió,
que al final tindran raó,
el que de l’ovni van avisar-vos!

I per acabar, com no,
us parlaré d’enganys,
que ho he après amb els anys,
que si hi ha justícia? Doncs, no!

Jo sóc reina, i tirana,
governo per caprici,
i un amargaré amb desfici,
per això faré el que em doni la gana!

Ara, jo us demano carotes,
Que no sigueu tabalotes,
I que fereu:
És ballaruca, gresca i sarau.

Amunt i crits, i feu tabola
a la rua que fareu demà
apa doncs, a riure i saltar,
i a fer la gran xerinola.


Sigueu valentes, és Carnaval!

   
Qui ha dit que no vindria?

Dones de Reus, i carotes,
que heu vingut a acompanyar-me,
el vostre desig d’honrar-me,
us ho agraeixo a totes!

Poc escàndol, poques soltes,
ganxetes i reusenques RTV,
que fins aquí està bé,
que jo sóc la Carnestoltes

Estic tan emocionada,
que no m’ho acabo de creure,
que totes em pugueu veure,
després de quaranta anys callada.

I ara que ja sóc visible,
feu tots, muts i a la gàbia,
perquè així la meva làbia,
esdevindrà més sensible.

Perquè després d’aquest silenci,
la malenconia m’embarga,
que en fa sentir ben llarga,
d’ànsia i d’intens desfici.